Legacy vs. vernieuwing

Kritische blik op bestaande applicaties

Vrijwel elke organisatie maakt om financiële en praktische redenen nog gebruik van ‘legacy’ software. Het objectief beoordelen van de uiterste houdbaarheidsdatum is niet eenvoudig. Hoe meet je immers de impact van tekort schietende applicaties op de prestaties en schaalbaarheid van het gehele ecosysteem, of de productiviteit en het werkplezier van je medewerkers?

De uitdaging hierbij is het vinden van een methode om het functioneren objectief vast te stellen. Dit kan bijvoorbeeld op basis van ISO-normen. Die benoemen immers de kwaliteitskenmerken van zowel de software zelf (zoals ‘prestatie-efficiëntie’ of ‘betrouwbaarheid’) als de gebruikservaring van medewerkers  ( bijvoorbeeld ‘effectiviteit’ of ‘voldoening’) Zo worden die ook meetbaar.

Helaas monitoren te veel organisaties het functioneren van hun ‘legacy’  applicaties onvoldoende, blijkt uit onderzoek door Forrester. Zo ontstaat een ‘digital debt’ waardoor ‘glimmende nieuwe tools’ kunnen vastlopen in de bestaande IT-infrastructuur. De zo gewenste digitale transformatie ontspoort dan op essentiële punten op de discrepantie tussen bestaande en nieuwe applicaties en systemen.

Persoonlijk advies nodig van onze consultants?

088 – 011 82 82

Bereikbaar tussen 09:00 – 16:00

Verstuur bericht

via ons contactformulier

Contact opnemen

ContactformulierClose

Bedankt voor uw interesse in Dustin. Op werkdagen tussen 8:30 en 17:30 uur kunt u voor zakelijk IT advies live met een van onze medewerkers chatten of whatsappen. Laat hieronder uw vraag achter dan zorgen wij er voor dat u binnen 1 werkdag een antwoord krijgt.

* u kunt als Consument niet bij ons bestellen. => Lees hier onze privacy- en cookieverklaring